Selasa, 15 November 2011

Aku Kecewa..dgn sikapmu..wahai lelaki..

Entah kenapa dgn hati ini..

Tatkala memikirkan tentang lelaki..
Aku binggung..
Setiap kali hati berbicara..
Memberi kepercayaan terhadap lelaki ..
Hati aku terasa dipermainkan..

Setiap kali diri ini membuka hati..
Ku cuba untuk berhati2..
tetapi..
Sejak dirimu ku kenali..
Hidup jadi makin tidak tentu arah..
Setiap kali hati ini ingin melupai..
Dirimu hadir tanpa paksaan..
Hadirmu bersame janji..
Janji y xpernah dirimu tepati..
Aku tidak pula mengharap..
Pada hatimu ku terperangkap..

Betapa hebatnya permainanmu..
Hingga aku sendiri alpa n lalai..
Padamu ku mengharap bukan kasih dan bukan sayang..
Tetapiii..
Ajaran dan tunjuk ajar yang betol kupintai..
Tetapiii..
Diriku tertipu..
Tertipu dgn helahmu yg pandai menabur kata janji..
Kerana itu kasih n rase sayang mulai meresap kedlm jiwa ini..
Semakin susah utk ku mengusir..
Aku sedaye upaye ku menghalau rase y menggangu..

Tetapiiii...
Aku lemah..
Kekuatan aku hilang ntah kemane..
Fikiran menerawang hingga membawa kealpaan..
Sekarang yang ku harapkan hanya satu..
Moga diberi ku akan kekuatan hati..
Melepaskan ape yg aku sayangiii..

Tetapiiii..
Berjayakah aku..
Kerana aku terhutang budi darimu..
Aku harap..
Tiade yang tersalah sangka..
Aku bukan merampas..
Ape yg menjadi milik org..
Tetapiii...
Salahkah aku?...
Tak salah kah dia??..
Pokok tidak akan bergoyang..
Jika tiade angin yg menggoyangkannye..
Bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan