Khamis, 17 November 2011

Mengapa Rindu ini Kian Mendalam..

Padamu ku mengharap kasih..
Padamu ku mencurah lautan sayang..
Padamu ku abadikan kenangan..
Padamu ku timba pengalaman..
Tiap saat ku lalui mengharap kehadiranmu..
Fikiran melayang jaoh hingga terbuai mimpi..
Kehadiranmu membuat diriku mulai memahami..
Pengalaman mampu membuatku lebih matang..
Kehadiranmu mengajar ku erti sabar..berfikiran positif..bersikap lebih dewasa..
Namun aku keliru..
Harus bagaimana aku hadapi..
Kau hadir sebagai persinggahan..
Disudut hati ini tersemat hanyalah kamu..
Tetapii...
Harus ku ingat...
Kamu milik perigi yg berjaya disaut olehmu wahai timba..
Kau hadir tatkala perigimu tandus..
Kau pergi tinggalkan aku tatkala timbamu penuh..
Kasihmu curahkan sungguh sukar bagiku lupus..
Harus apa yg ku perlu bertindak..
Adakah aku seorang perampas?..
Apa yg telah aku rampas?..
Kasih?..sayang?...
Pada aku tiada apa yg dirampas..
Setiap kasih n sayang y dicurahkan tlh ditentukn..
Lain bunga lain tangkainya..
Aku tiada sesekali mencuba utk merampas..
Soal hati n perasaan ku serah pd Yg Maha Pencipta..
Jika tidak dititipkan sekelumit rasa sayang n suka..
Didalam hati tidak akan ada tindakbalasnya..
Cinta tidak akan hadir..
Tanpa izin Yg Maha Hebat menciptakan rasa yg begitu halus..
Untuk tafsirkan oleh manusia..
Menilai baik buruk disebaliknya..
Kerana manusia yg mengemudikannya mengikut hati..
Jika biji benih yg jatuh ke tanah yg tandus rosakla ia..
Jika jatuh ia di lautan suci subur la ia..
Diri sendiri yg bertanggungjawab meneroka rasa yg dititipkan kedalam hati..
Hati yg dianugerah..
Usahla terlalu mengikut hati..
Takot nanti menyesal di kemudian hari..
Tetapiii...
Kita...Tidak dapat lariiii...
Dariiii bisikan syaitan...
Tanpa iman yg kukuh...
Rebahla kita tersungkur..

Jika rebah..
Bangunla dan mulainya dgn bertatih kembali..

Bina kembali berlandaskan Keimanan.......

Pimpinla aku tatkala aku terleka.....

Tunjukan aku jalan andai aku terbabas...
Bimbingla aku andai jatuh tersungkur....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan